For-Webber.Ru - все для начинающего Веб Мастера

Здоров’я та його ознаки - Виховні години - Каталог файлів - Лабораторія творчого вчителя

For-Webber.Ru - все для начинающего Веб Мастера

Меню сайту
Категорії розділу
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всего відповідей: 111
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Здоров’я та його ознаки
poster

Виховна година
в 5-Б класі
Тема. Здоров’я та його ознаки
Мета: розширити й поглибити поняття учнів про здоров’я і нездоров’я; сформувати уявлення про те, що здоров’я значною мірою залежить від них самих; роз’яснити учням, чому держава повинна опікуватися їхнім здоров’ям, і допомогти їм з’ясувати відповідальність держави з цього питання; пропагувати здоровий спосіб життя; допомогти учням сформувати співчутливе і активне ставлення до хворих дітей; розвивати уяву, мислення, творчі здібності учнів.
Обладнання: ілюстративний матеріал зображення дітей, які займаються спортом, виснажених голодом дітей, дві газети – два білих аркуші з написами «Право дитини на здоров’я та допомогу лікаря порушується» (чорним кольором) та «Право дитини на здорове життя та медичну допомогу виконується» (зеленим кольором); роздавальний матеріал (тести «Що треба робити, щоб бути здоровим» і «Чому держава повинна піклуватися про здоров’я своїх дітей», роздруковані аркуші з кросвордом).
Коментар: до початку заняття вчитель малює на дошці овал, а в ньому лише слово «Здоров'я».
Хід заняття

Бесіда
1.Що, на вашу думку, означає це слово? (Звертаю увагу учнів на дошку, де в овалі написане слово «Здоров’я».)
2.Які асоціації воно викликає? (Відповіді учнів записуються на дошці: гарно вчишся, читаєш, книжку, граєш у м’яча, усміхаєшся, прибираєш кімнату тощо).
3.Що ж для людини є найдорожчим? (Найціннішим для кожної людини є її здоров’я. Коли ти здоровий, легко впораєшся з будь-якою справою. Купити здоров’я неможливо, тому його потрібно берегти і зміцнювати.)
4.А як зберегти здоров’я? (Додержувати розпорядку дня, правильно харчуватися, виконувати правила особистої гігієни тощо.)
5.Що спричинює нездоров’я? (Невиконання цих правил, паління, вживання алкоголю, наркотиків.)

Слово вчителя
Отже, якщо ви веселі, їсте з апетитом, міцно спите, удень рухливі й спритні, значить, ви здорові. Добре здоров’я – це коли у вас нічого не болить, на уроках ви уважні, старанні, активні. Ви здорові, коли нормально зростаєте, добре себе почуваєте.

Тестування «Що треба робити, щоб бути здоровим».
1.Рано лягати спати.
2.Дивитися телепередачі про здоров’я.
3.Займатися спортом.
4.Правильно харчуватися.
5.Займатися фізичною працею.
6.Мати особисте мило і мочалку.
7.Не виходити на вулицю, не запрошувати нікого в гості.
8. Стежити за чистотою свого одягу та взуття.

Слово вчителя
У Конвенції про права дитини записано, що всі діти світу мають право на допомогу лікарів. Держава повинна опікуватися їхнім здоров’ям, і відповідати за це.

Тестування «Чому держава повинна піклуватися про здоров’я своїх дітей».
Учні заперечують або стверджують наведені положення.
1.Тому що із здорових дітей виростуть здорові та розумні дорослі громадяни.
2.Якщо будуть хворіти і голодувати діти, країні буде соромно перед іншими державами.
3.Якщо діти нездорові, народ не має майбутнього.
(Під час обговорення відповідей слід зазначити, що всі ці твердження правильні.)

Слово вчителя
На жаль, у багатьох частинах світу діти хворіють, голодують, навіть вмирають.
Запитання до учнів
1.Звідки ми можемо дізнатися про всі сумні чи веселі новини у світі? (З теле- і радіопередач, газет.)

Слово вчителя
Правильно, і всі ці новини для нас готують журналісти. Хочете побувати на їхньому місці? (Учитель поділяє учнів на дві групи.) У нас є дві команди журналістів. Ви будете створювати новий випуск газети «Айболить». На ваших столиках є листок паперу. Потрібно якнайшвидше намалювати ілюстрації відповідно до своєї теми. Випуск першої команди має назву «Право дитини на здоров’я та допомогу лікаря порушується», другої команди – «Право дитини на здорове життя та медичну допомогу виконується». (На гру відводиться 7–10 хв.)
Молодці, журналісти! Отже, там, де піклуються про здоров’я дітей, виконують право дитини на швидку і якісну медичну допомогу, там діти займаються спортом, отримують якісну і здорову їжу, вітаміни; якщо захворіли, лікуються в сучасних обладнаних лікарнях; допомагають їм добрі вмілі лікарі; є всі необхідні ліки.
А там, де право дитини на здорове життя, швидку і якісну медичну допомогу не виконується, діти не мають чим зайнятися, палять, голодують, п’ють забруднену воду; якщо захворіли, не мають змоги лікуватися в лікарні, отримати допомогу освічених лікарів і необхідні ліки.
Кожна держава повинна турбуватися про здоров’я своїх дітей, але й ви самі та ваші батьки повинні докладати всіх зусиль, щоб ви росли здоровими.

Кросворд «Здоров’я»
Розгадайте кросворд та назвіть ключове слово. (Роздаю учням роздруковані аркуші з кросвордом і прошу розв’язати його).

1.    Хай в тебе буде гострим, як в орла. (Зір.)
2.    Те, що ти чекаєш від лікаря при хворобі. (Допомога.)
3.    Найвідоміший лікар. (Айболить.)
4.    Дуже корисні солодкі й смачні плоди. (Фрукти.)
5.    Корисні плоди, що зростають на городі. (Овочі.)
6.    Те, що міститься у фруктах й овочах. (Вітаміни.)
7.    Покріпшають, якщо щоранку робити зарядку. (М'язи.)
Ключове слово кросворда— «Здоров’я».

Гра «Закінчи речення»
•    Якщо хочеш бути здоровим, то....
•    Якщо хочеш бути красивим, то....
•    Якщо хочеш бути розумним, то....
Слова для довідки: дотримуйся режиму дня, займайся спортом, стеж за своїм зовнішнім виглядом, старанно навчайся.

Слово вчителя
Але є такі люди, що хворіють від народження, мають якісь фізичні вади. Я хочу розповісти вам одну історію.
Жила-була собі дівчинка. До неї потрапила чудова квіточка-семибарвиночка. Чудовою вона була тому, що кожна пелюстка мала виконати одне бажання. Шість пелюсток дівчина змарнувала на несерйозні бажання (можна звернутися до класу із запитанням – які?). А от сьому, останню, пелюстинку дівчинка використала дуже розумно. Вона загадала, щоб хлопчик Вітя, який хворів на ногу та рухався лише за допомогою милиць, – одужав. Тепер вони граються разом.
Але так буває тільки в казках. У житті, на жаль, деякі хвороби вилікувати поки що неможливо. Діти, які мають якісь фізичні чи інші вади, теж хочуть учитися, гратися, спілкуватися з друзями.
Запитання до учнів
Як ви гадаєте, яким чином ви можете допомогти хворому хлопчикові чи дівчинці?
а)    Сидіти поряд із ним, зітхати;
б)    Дати грошей на нову іграшку;
в)    прийти до нього, допомогти йому в навчанні, погратися разом, послухати музику, почитати.

Слово вчителя
Давайте уявимо собі, що на деякий час до нас потрапила чарівна квіточка-семицвіточка. У вас є можливість подумати й загадати по одному бажанню: як би ви допомогли дітям, які мають якісь фізичні вади, хворим. (На обговорення відводиться 5–7 хв).

Заключне слово вчителя
Діти, які мають фізичні та інші вади, мають право на особливу увагу і піклування дорослих і держави. Про це записано у Конвенції про права дитини (стаття 23). Є спеціальні школи для дітей із фізичними вадами – слабким зором, слухом, хворою спиною тощо.
Держави роблять так, щоб ці люди не відчували себе самотніми, дають їм роботу, яку вони можуть виконувати, сплачують їм пенсії.
Дуже часто люди з фізичними вадами стають відомими вченими, поетами, композиторами – навіть беруть участь у спортивних змаганнях. Але багато залежить від нашого ставлення до них.
Отже, будьте добрими і завжди допомагайте людям, яким потрібна ваша допомога. І не забувайте, що здоров’я – це перш за все, здоровий спосіб життя, спорт, харчування.

Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]

For-Webber.Ru - все для начинающего Веб Мастера

- все для начинающего Веб Мастера

все для начинающего Веб Мастера