For-Webber.Ru - все для начинающего Веб Мастера

Виховний захід: Суд над Інтернетом. Internet: глобальне добро чи зло? - Виховні години - Каталог файлів - Лабораторія творчого вчителя

For-Webber.Ru - все для начинающего Веб Мастера

Меню сайту
Категорії розділу
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всего відповідей: 111
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Виховний захід: Суд над Інтернетом. Internet: глобальне добро чи зло?
poster

Тип уроку: рольова гра
Мета заходу: виховувати повагу один до одного, а також до ідей інших; спонукати учнів поглянути на глобальну комп'ютерну мережу Internet з різних сторін; розвивати вміння висловлювати свої думки та судження.
Хід уроку
1. Організаційний момент
2. Вступна частина
Вчитель: Світ змінився з приходом глобальної комп'ютерної мережі Internet. У людства з'явилися фантастичні можливості в області комунікацій. Сьогодні не виходячи з будинку можна познайомитися і поспілкуватися з людьми, що знаходяться далеко за межами Вашої країни, а може бути і взагалі на іншому континенті, придбати різні товари і послуги і багато що інше.
Проте, далеко не все так просто і радісно, як може показатися на перший погляд. Глобальне розповсюдження комп'ютерних мереж несе в собі ряд проблем, про яких ми мало замислюємося, про яких слід знати.
Звинувачення підтримує прокурор, захист здійснює адвокат.
Давайте спробуємо виявити сильні і слабкі сторони, достоїнства і недоліки глобального розповсюдження комп'ютерної мережі.

Секретар: Встати, суд йде!
Суддя: Прошу сідати! Слухання оголошується відкритим. Слово надається прокурору, прошу вас.
Прокурор: Ваша честь, поважана публіка! Всім відомий крилатий вираз: "Благими намірами вистилає дорога в пекло”. І,  на наш погляд, воно застосовне і до розвитку глобальної комп'ютерної мережі Internet. Розповсюдження і розвиток комп'ютерних мереж породило цілий комплекс злочинів нового вигляду. Internet обвинувачується в розповсюдженні вірусів і шкідливих програм, а також в пропаганді насильства і жорстокості, ще в розповсюдженні спама, порушенні авторських і суміжних прав і спричиненню шкоди етичному і фізичному здоров'ю людини. З боку звинувачення були запрошені свідки, які можуть підтвердити перераховані факти. Але на початку у мене питання: Людство жило багато років без Internet. Як, коли і навіщо він з'явився на світ?
Адвокат: Ваша честь, дозвольте викликати наших свідків – істориків.
Суддя: Дозволяю викликати для надання свідчень свідків – істориків. Суд нагадує про відповідальність за дачу помилкових свідчень. Відповідайте на питання прокурора. Як, коли і навіщо Internet з'явився на світ?
Свідок 1: Інтерне́т – всесвітня система взаємосполучених комп'ютерних мереж, що базуються на комплекті Інтернет-протоколів. Інтернет також називають мережею мереж. Інтернет складається з мільйонів локальних і глобальних приватних, публічних, академічних, ділових і урядових мереж, пов'язаних між собою з використанням різноманітних дротових, оптичних і бездротових технологій. Він становить фізичну основу для розміщення величезної кількості інформаційних ресурсів і послуг, таких як взаємопов'язані гіпертекстові документи Всесвітньої павутини (World Wide Web — WWW) та електронна пошта.
В повсякденній мові слово Інтернет найчастіше вживається в значенні Всесвітньої павутини і доступної в ній інформації.
Свідок 2: У 1961 році Леонард Клейнрок опублікував роботу, присвячену пакетної комутації. Пізніше ця технологія стане ключовою ланкою практично всіх мереж. А тоді нею зацікавилися фахівці DARPA - Агентства перспективних дослідницьких проектів міністерства оборони США.
Ідея Клейнрока була підхоплена зацікавленими людьми, і вже в 1965 році Томас Меріл спільно з Лоуренсом Робертсом з'єднали за допомогою телефонної лінії два комп'ютери, які перебували в різних штатах США, довівши, що технологія пакетної комутації дозволяє створити географічно розподілені мережі.
Суть нової технології полягала в розбитті переданої інформації на так звані пакети. Кожному пакету привласнювався адресу одержувача. Маючи ці дані, пакети від різних відправників, послідовно, один за одним могли передаватися по одному каналу зв'язку, досягаючи потрібного адресата. Таким чином, кілька систем змогли працювати одночасно (в розумінні користувача) за допомогою одного каналу зв'язку.
Свідок 3: Завдяки впровадженню e-mail в існуючу мережу, вчені, інженери і військові – тодішні основні користувачі DARPNET – вийшли на новий етап розвитку міжособистісних відносин. За командним рядком операційної системи Unix стало можливим побачити людину. Служба Telnet дозволяла входити в сеанс роботи Unix з віддаленого комп'ютера, a FTP забезпечував легкий обмін файлами.
Завдяки своїй відкритій архітектурі, DARPNET з'єднувала різні платформи та операційні системи. Відсутність будь-яких серйозних технологічних обмежень дозволяло об'єднувати підмережі з різними топологіями в єдині комплекси.
У 1977 році був введений протокол TCP/IP, який до цих пір служить сполучною ланкою різних систем.
До початку сімдесятих мережа DARPNET стала називатися Інтернетом. Однак свого успіху Інтернет зобов'язаний не тільки можливості міжплатформного обміну інформацією, але і розробці "дружньої "простому користувачу технології візуалізації даних.
Тім Бернерс-Лі, який виступив з ініціативою створення мови гіпертекстової розмітки, вперше розробив специфікацію мови HTML і програму візуалізації (браузер), названу World Wide Web (WWW).
Секретар: В зал суду запрошується свідок, який розповість про комп’ютерні мережеві віруси.
Свідок 4: Віруси можуть бути різні. Вони розповсюджуються по мережі Internet щодня, і  доводиться обновляти свої антивірусні бази по кілька разів на день, щоб відчувати себе в безпеці. Але все таки розробка вірусів небезпечна на рівні безпеки країни, а не тільки окремого користувача.
Секретар: В зал суду запрошується свідок член комісії по інформаційній політиці.
Свідок 5: Internet обвинувачується в розповсюдженні спама. За останні півтора роки експерти вивчили всі існуючі види і категорії спама і дійшли висновку, що при віднесенні до спаму будь-якого небажаного або рекламного листу, виникає велика небезпека втратити ділову пошту. Але, проте, спам доставляє користувачам багато незручності.
У переважній більшості спам використовується для реклами, іноді для накручування лічильників на сайті, збору інформації, рідше для засилання вірусів. Але є загальна мета – довести свою інформацію до максимально можливого числа адресатів при мінімальних витратах. Причому "авторів” не хвилює склад аудиторії, головне – кількість.
Секретар: В зал суду запрошується свідок, який розкаже як віртуальний світ впливає на дитячі здоров'я і психіку.
Свідок 6. Дитина до 7-10 років повинен розвиватися фізично-в грі, русі. Після десятирічного кордону сили організму концентруються на розвитку обміну речовин, серця, легенів, інших важливих органів. І тільки після 14 років акцепт зміщується на духовність. Маленькі діти, прикуті до монітора, статичні. Замість покладеного в цьому віці фізичного прогресу йде інтелектуальна навантаження - в результаті сучасні діти рано старіють. У 13-14 років сьогодні вже з'являються склерозування судин, атеросклероз і ранні раки. У десять років дитина може володіти трьома мовами і азами комп'ютерного програмування, але не проходить банальний тест на фізичний розвиток: рівно пройти по одній дошці і потрапити м'ячиком у ціль.
Віртуальному світу і спілкування в Інтернеті приписують масу заслуг як засобу навчання та розширення кругозору. Можливо, при правильному дозуванні він допоможе виростити дітей зі надздібностями?
Батьки розчулюють, дивлячись, як їх трирічне чадо управляється з ноутбуком. Насправді всі ці навички сформовані на поверхневому рівні і ніяк не знадобляться у дорослому житті. Дорослим легше посадити дитину за комп'ютер і зайняти на якийсь час, чим формувати в ньому інші цінності. Думка про те, що комп'ютер розвиває і необхідний для школи – не більш ніж самовиправдання.
США проводили експеримент : дітей з 5 років навчали екстерном, і до 12 років вони закінчували повний курс середньої освіти. За їхнім життям стежили протягом багатьох років. Виявилося, ні в одного з них доля не склалася: інтелектуально вони були геніальні, але вольовий і емоційний компоненти були відсутні. Вони не знали ні хто вони, ні чого хочуть. Адже талант – це на 99% праця і вміння себе організувати, і тільки 1% залежить від здібностей.
Прокурор: Ваша честь! За допомогою Internet орудують багато шахраїв! Прошу вислухати ще свідків звинувачення.
Секретар: В зал суду запрошується свідок.
Свідок 7: Однієї з популярних сфер активності Internet – шахраїв стали аукціони, де під «доброчесним» дахом виявилося дуже зручно займатися нелегальною торгівлею – наприклад, збутом викраденого, спекуляцією дефіцитними квитками і т.п.
Крім цього, одержали воістину нечувані раніше можливості (з виникненням Internet), так це торговці «липовими» дипломами. Вихід на міжнародні простори додав цьому злочинному бізнесу так масові масштаби, що під загрозою повної компрометації виявилася вся система «дистанційного» навчання.
Секретар: В зал суду запрошується психолог.
Психолог: У даний час Internet представляє величезну загрозу для психічного і фізичного здоров'я людей. Найпоширенішою формою Internet – залежності є геймерство. Переважання цієї форми обумовлено відсутністю необхідності в яких-небудь навиках роботи з персональним комп'ютером.
Ще одна форма Internet – залежності – хакерство. Людину привертає те, що він може когось перехитрити, відчути себе краще, розумніше, сильніше за інших. Діяльність хакерів в основному не носить комерційного характеру, але в той же час завдає величезного збитку інтелектуальної власності і може використовуватися в злочинних цілях.
Ще одна форма Internet – залежності – це спілкування по Internet. Це небезпечно тим, що людина поступово розучується спілкуватися в реальному житті, полюс комунікативної активності переноситься з реальних умов соціуму в мережу.
Секретар: В зал суду запрошується свідок, інтернет-залежний користувач.
Свідок 8. Я усвідомлюю, що хворий. Я приходжу додому з школи – і відразу включаю комп'ютер і заходжу в Internet. Мені фізично погано, якщо немає доступу до мережі… Я провожу там весь свій час, я не ходжу на вулицю, не спілкуюся з друзями... Я не сплю ночами, не роблю уроки… І у всьому цьому винуватий Internet! Я практично втрачений для суспільства, але нічого не можу з цим поробити! Мої типи мережевих захоплень:
•    Нав'язливий серфінг – пошук інформації, подорожі по мережі;
•    Віртуальне спілкування – переписка, участь в чатах, форумах, поява багатьох віртуальних знайомих;
•     Віртуальний шопінг – мережеві азартні ігри, аукціони, непотрібні покупки в Інтернеті;
•    Ігрова залежність – комп'ютерні і мережеві ігри;
Суддя: Слово для захисту надається адвокату.
Адвокат: Слід пам'ятати, що основне призначення Internet – це отримання необхідної інформації в максимальному об'ємі за мінімальну кількість часу. Будь-яка протидія використовуванню Internet сучасним людством є кроком назад в історичному розвитку. Internet дає людям свободу. Він повинен існувати і не бути чиєюсь власністю.
З свого боку ми теж запросили свідків, яким є що сказати про плюси Internet.
Секретар: В зал суду запрошується свідок, якій розповість про безкоштовне програмне забезпечення.
Свідок 9: Internet сприяє розвитку вільного Internet програмного забезпечення. До того ж такі сервіси Internet, як ICQ і багато інших, сприяють спілкуванню людей, які в реальному житті взагалі могли б ніколи не зустрітися. Значить, Internet сприяє новим знайомствам і не дає загаснути старим.
Секретар: В зал суду запрошується свідок бізнесмен.
Бізнесмен: Internet - це вікно в діловий світ. В ньому всі рівні. Це єдине місце, де мале підприємство може скласти гідну конкуренцію монстрам великого бізнесу.
Прокурор: А всі ці іноземні слова: провайдери, браузери, модеми... Поясніть, що це значить?!
Суддя: Обвинувачений! Відповідайте на питання прокурора.
Інтернет : Інтернет-провайдер – організація, яка надає послуги доступу до Інтернету та інші пов'язані з Інтернетом послуги. В число послуг, які надаються інтернет-провайдером, можуть входити:
- доступ в Інтернет по комутованих і виділених каналах
- безпровідний доступ до Всесвітньої Павутини
- виділення дискового простору для зберігання і забезпечення роботи сайтів (хостинг)
- підтримка роботи поштових скриньок або віртуального поштового сервера
Браузер – програмне забезпечення для комп'ютера або іншого електронного пристрою, як правило, під'єднаного до Інтернету, що дає можливість користувачеві взаємодіяти з текстом, малюнками або іншою інформацією на гіпертекстовій веб-сторінці. Тексти та малюнки можуть містити посилання на інші веб-сторінки, розташовані на тому ж веб-сайті або на інших веб-сайтах. Веб-переглядач з допомогою посилань дозволяє користувачеві швидко та просто отримувати інформацію, розміщену на багатьох веб-сторінках.
Прокурор: А яка користь від Internet освіті?
Адвокат: За допомогою Internet можна дістати доступ до навчальних програм, до системи дистанційної освіти, особливо цікаво вивчати мистецтво, використовуючи сайти різних музеїв. Ви зможете подорожувати по залах Ермітажу, не виходячи з будинку і не штовхаючись в натовпі туристів. Ви зможете потрапити в Білий дім у Вашингтоні, познайомитися з сім'єю американського президента. Правда, для цього потрібно ще знати англійську мову.
Багато вчителів в школах практикують використовування комп'ютерів для навчання. Це і презентації на уроках, і відеоуроки по провидінню хімічних реакцій і фізичних експериментів, і використання комп'ютерів для математичного моделювання і т.д. Але наука не стоїть на місці – і те, що використовувалося сьогодні, вже може бути неактуальне завтра. І, здається, це головна мета використовування Internet в школі – отримання свіжої інформації і оновлення програмних продуктів для нашого подальшого навчання.
Є і інші плюси інтернетизациї – участь в Internet-конференциях, форумах і т.п., де кожний, будь то учень або вчитель, може взнати щось нове, познайомитися з людьми, які зацікавлені в предметі так само, як і ти сам.
Прокурор: Для підключення до Internet потрібно багато грошей: потрібен комп'ютер, модем, потрібно сплатити послуги провайдера! Як же зможе школяр працювати в Internet, якщо у нього цього немає?
Адвокат: Але ж якраз для цього і створені Internet-клуби, які мають ліцензію на освітню діяльність і надають всім охочим послугу Internet.
Суддя: Обвинувачений, ваше останнє слово!
ІНТЕРНЕТ: Я не визнаю свою провину. Я – лише ресурс, який надає певні можливості. А як мене використовуватимуть – для користі або в шкоду – залежить від конкретних людей. Отже судити треба не мене, а користувачів, які використовують мої ресурси для протизаконних дій! Але я хочу привести деякі статистичні данні.
За даними дослідницького центру GfK Ukraine, кількість користувачів Інтернету в Україні за рік у збільшилася на 37%. При цьому кількість сімей, у яких є комп’ютер, за той же період часу збільшилася лише на 29%. Найшвидше кількість регулярних користувачів Інтернету збільшувалася серед вікових груп 30-39 та 40-49 років, де вона зросла на 62 і 63%, відповідно. Електронна пошта не тільки залишається найпопулярнішим сервісом Інтернету кількість користувачів цього сервісу зросла до 52% від тих, хто має доступ до Інтернету. Найбільш розвинутим способом виходу в Інтернет став мобільний доступ. За рік кількість користувачів тут збільшилася з 9% до 36%. Лідером за кількістю нових користувачів стали соціальні мережі. Тепер 91% користувачів Інтернету в Україні відвідують ці ресурси. Також підвищеною популярністю користуються новинні сайти (число відвідувачів у віковій групі від 30 до 49 років зросла тут з 24% до 29%) і сайти з мультимедійним контентом (з 26% до 62% збільшилася кількість користувачів, які завантажували музику і фільми, і з 9 % до 47% підвищилась кількість тих, хто переглядає онлайн-відео або слухає онлайн).
Суддя: Суд, розглянувши всі обставини справи і вислухавши всіх свідків, тому може підсумувати позитивні та негативні сторони :
Позитивні
Спілкування без меж в реальному масштабі часу.
Оперативний глобальний пошук інформації.
Передача файлової інформації без використовування зовнішніх носіїв.
Інтернет-торгівля і банківські операції.
Можливість дистанційної освіти.
Додаткові робочі місця.
Системи оперативного опитування соціологічного або іншого.
Розподілені розрахунки.
Розваги.
Негативні
Підміна реального спілкування віртуальним.
Погіршення креативної здатності.
Шкода здоров'ю.
Розповсюдження комп'ютерних вірусів.
Розповсюдження нелегальної інформації.
Можливість невірогідності інформації.
Порушення авторських прав.
Відносна незахищеність електронних грошей.
Електронний спам.
Вторгнення в особисте життя.
Висока вартість послуг провайдерів.
Отже, суд вирішив: Internet – двозначна річ. З одного боку, це простір свободи, з іншою – прозорості і контролю. Internet увібрав в себе не тільки достоїнства глобальності, але і глобальні вади. Технічний прогрес зупинити неможливо, але слід пам'ятати, що у будь-якої новини є свої позитивні і негативні сторони. І чим стане Internet в нашому житті, залежить від людини…Отже, судити необхідно не річ, а людей і їхні вчинки. Вирок остаточний і не оскаржує! Судове засідання оголошується закритим!
Секретар: Встати! Суд йде!

3. Підведення підсумків заняття
Вчитель: Протягом заняття нам вдалося поглянути на глобальну комп'ютерну мережу Internet з різних сторін. Виявлені як позитивні, так і негативні її якості. Узагальнюючи все вищесказане можна зробити висновок, що Internet є дуже важливим джерелом інформації, користуватися яким поза сумнівом треба, проте при цьому не слід забувати про ті проблеми, які несе в собі глобальна мережа і відноситься до неї з часткою розумного скептицизму.

Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]

For-Webber.Ru - все для начинающего Веб Мастера

- все для начинающего Веб Мастера

все для начинающего Веб Мастера