For-Webber.Ru - все для начинающего Веб Мастера

Вчись учитися - Виховні години - Каталог файлів - Лабораторія творчого вчителя

For-Webber.Ru - все для начинающего Веб Мастера

Меню сайту
Категорії розділу
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всего відповідей: 111
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Вчись учитися
poster

Виховна година на тему Вчись учитися
Мета: довести до свідомості учнів, що навчитися вчитися – це підготувати себе до самостійного дорослого життя; розвивати в учнів бажання тренувати волю, увагу, зосередженість, пам'ять.
Хід заняття
Слово вчителя
Передати дітям зерна своїх знань приємно. А от навчити учнів учитися значно складніше. Є така мудра притча: «Якщо людині дати одну рибину, вона буде сита один день, якщо дати дві рибини, вона буде сита два дні. Якщо навчити людину ловити рибу, то вона буде ситою все життя». Так і в навчанні: головне завдання вчителя – підготувати вас не до окремого уроку, «на завтра», а до самостійного життя. Цього мають хотіти й учні. І щоб добре вчитися, потрібно мати певні вміння і навички.
Частіше запитуй себе, чи всі твої вчинки гідні, чи вчишся на повну силу, чи немає у тебе прагнення братися за найлегше діло і робити якнайменше.
Творче завдання «Вислови власну думку»
Учитель звертає увагу учнів на плакат, що висить на дошці, і просить їх сказати, як вони розуміють цей вислів
В. О. Сухомлинського: «Не йди найлегшим шляхом. Вибирай завжди шлях найважчий. Переборення труднощів підносить людину. Той, кому нестерпно важко і хто переміг трудність, схожий на альпініста, що досяг найвищої вершини».
Слово вчителя
Ці поради – не просте повчання, правила, рекомендації; це – думки, народжені життєвим досвідом.
І зараз ми поговоримо про те, як краще організувати процес навчання, виробити в собі наполегливість, допитливість, силу волі тощо.
Чи знаєте ви, як пізнати силу свого розуму? Як поліпшити пам'ять? Як правильно розпорядитися часом?
Наш організм схильний до ритмічного життя, до певного чергування навантажень, і про це ніколи не треба забувати. Ось чому режим праці, пов'язаний із ритмом роботи й відпочинку, допомагає нам успішно долати труднощі.
Прочитайте біографію будь-якого видатного діяча, і ви неодмінно помітите таку особливість: за роки свого життя ця людина зробила багато тому, що вміла берегти час, до кожної хвилини ставилась як до найдорожчого дару.
Не маючи чіткого режиму, школярі втрачають щодня годину-дві, а то і більше, несвоєчасно готують уроки. Унаслідок – щось не доробив, щось не довчив. У таких школярів виробляється погана звичка – відкладати все на потім, не виробляється сила волі. Підраховано, що якби учень одну годину, втрачену протягом дня, використовував на читання книг, він би міг прочитати додатково 70 тисяч сторінок літератури.
Виступ учня-читця
1-й учень. Режим для тебе – наче компас для капітана, який веде судно безмежним океаном. Режим дня для школяра ми називаємо суворим порадником, бо він теж не терпить відхилень. Але цей суворий порадник водночас найдорожчий: якщо будеш йому підкорятися, то і настрій буде бадьорий, і здоров'я міцне, і за незроблену справу тобі ніхто не дорікне.
Слово вчителя
Правильно, режим виробить у тобі дисциплінованість, чіткість, діловитість. Отже, допоможіть мені розглянути, коли, що і як треба робити протягом дня?
Виступ учня-читця
2-й учень. Якщо ми навчаємось у другу зміну, то треба мати на увазі, що підйом, фіззарядку, приготування до сну, сніданок пересувати в часі не слід. Не можна після вечері готувати уроки, бо ти стомився від розумової праці, і результативність буде дуже низька. Видатний фізіолог Іван Петрович Павлов стверджував, що розумова праця продуктивніша тоді, коли відбувається в один і той же час.
Слово вчителя
Пам'ятайте, що із самого початку треба звертати увагу на те, щоб виробити в собі корисні звички, від яких залежа¬тиме успіх праці в майбутньому.
І ще одне: підсумовуючи робочий день, запитай себе, що я зробив доброго?
Як театр починається з гардероба, так само в роботі все починається з робочого місця. Чи вмієте ви утримувати своє робоче місце в належному порядку?
Яким же має бути твій робочий куточок?
3-й учень. Світло на твій робочий стіл має падати зліва. Лампочка має бути не сильнішою за 80 Вт.
Стіл, стілець мають відповідати твоєму зросту, ноги треба ставити на підставку.
Треба додержувати порядок на столі (поверхня столу має бути застелена світло-зеленим папером).
Обов'язковим елементом твого куточка має бути екран «Мої справи і плани»: розклад уроків, план на сьогодні, завтра, на тиждень, чверть; режим дня, список рекомендованої літератури на навчальний рік, корисні поради «Запам'ятай».
Слово вчителя
У майбутньому, коли ти станеш дорослим, може, й не потрібне таке ставлення до режиму: ти вже звикнеш до пев¬ного порядку, навчишся дорожити часом. Але нині, коли ти вчишся в школі, готуєшся до дорослого життя, до праці, це необхідно, бо не навчишся берегти час тепер, можна багато втратити в майбутньому.
А чи не буває у вас так, що в школі ніби все зрозуміло, а вдома, під час самопідготовки, учиш, учиш урок, але ре¬зультат невтішний?
Є тут хитрий секрет, до якого ви звикли так, що й не помічаєте. У школі на уроці легше, бо в тебе навколо є по¬мічники. А дома ти сам, і чекати допомоги немає звідки.
Отже, візьми собі за правило: на уроці робити все само¬му, не чекати, коли розв'яжуть задачу інші. Тільки сам! А приступаючи до виконання домашнього завдання, необхідно спланувати порядок підготовки всіх предметів. Якщо ви насилу примушуєте себе сісти за уроки, то почніть із більш легкого завдання. Ви його швидко і добре підготуєте, і радість успіху додасть вам сил, і ви краще й швидше за-своїте важкий матеріал.
Щоб знати, як саме слід запам'ятати той чи інший матеріал, завжди прислухайся до порад учителя. Є й різноманітні способи заучування матеріалу. Найбільш корисним буде комбінований:
—    Прочитати весь матеріал.
—    Проаналізувати прочитане, тобто виділити важкі місця, поділити на логічні частини, якщо матеріал великий – скласти план, схеми.
—    Ще раз прочитати важкі частини тексту, які, як правило, запам'ятовуються гірше.
—    Переказати матеріал подумки або вголос.
Багато учнів не вміють контролювати, перевіряти себе. Тому після тієї чи іншої теми є запитання. Якщо будеш регулярно відповідати на них, то наприкінці навчального року легко зможеш згадати матеріали, що вивчалися, переказати їх зміст.
Творче завдання «Вчимося вчитися».
Учні разом з учителем складають пам'ятку «Вчимося вчитися». Вона може мати такий вигляд:
1.    Учись із бажанням.
2.    Зосереджуйся на тому, що вчиш.
3.    Не дозволяй собі лінуватися.
4.    Будь наполегливим.
5.    Тренуйся вдома переказувати оповідання, правила, користуючись запитаннями до тексту.
6.    Тренуй свою увагу.
7.    Розвивай пам'ять.
8.    Дотримуйся режиму дня.
9.    Виконуй правила для учнів.
10. Перевіряй свою роботу, правильно оцінюй її.
Учні записують пам'ятку на аркушах паперу, прочитують її ще раз і з'ясовують, яких правил вони дотримуються, які для них нові, які є необов'язковими.
Робота з прислів'ями
Чого навчився – того за плечима не носити. Не кажи «не вмію», а кажи – «навчусь».
Пташка красна своїм пір'ям, а людина – своїми знаннями.
Від науки міцніють руки.
І сила перед розумом никне.
Якщо за день нічого не вивчив, то весь день змарнував.
Знання – дерево, а діло – плоди.
Заключне слово вчителя
Щоб навчання дало користь і допомогло оволодіти міцними знаннями, треба самому наполегливо вчитися, не лінуватися, бути допитливим, терплячим і уважним під час занять.

Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]

For-Webber.Ru - все для начинающего Веб Мастера

- все для начинающего Веб Мастера

все для начинающего Веб Мастера