For-Webber.Ru - все для начинающего Веб Мастера

ОБ′ЄМ ПРЯМОКУТНОГО ПАРАЛЕЛЕПІДА - Математика - Каталог файлів - Лабораторія творчого вчителя

For-Webber.Ru - все для начинающего Веб Мастера

Меню сайту
Категорії розділу
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всего відповідей: 111
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
ОБ′ЄМ ПРЯМОКУТНОГО ПАРАЛЕЛЕПІДА
poster

Тема: ОБ′ЄМ ПРЯМОКУТНОГО ПАРАЛЕЛЕПІДА
Мета:
виховувати культуру мовлення та записів; удосконалити мислення, увагу і творчу уяву учнів, їх вміння бачити «математичне» у знайомих речах; розвивати навички групової діяльності; закріпити знання учнів про елементи прямокутного паралелепіпеда, поняття об’єму і формули об’єму прямокутного паралелепіпеда і куба; відпрацювати вміння розв’язувати задачі на обчислення вимірів даних геометричних фігур.
Тип уроку: засвоєння навичок та вмінь

Хід уроку:

1.    Організаційний момент
2.    Перевірка домашнього завдання
3.    Актуалізація опорних знань. Усний рахунок
4.    Практична робота
5.    Складання і розв‘язування задач
6.    Підсумки уроку, домашнє завдання

1. Організаційний момент
Доброго дня! Мені дуже приємно вас бачити сьогодні такими усміхненими. Ви прийшли сьогодні з великим багажем знань, тому бажаю вам на уроці поповнити свій багаж новими знаннями, а також отримати хороші оцінки.
Будь ласка, черговий, прозвітуйте про відсутніх та готовність учнів до уроку.

2.    Перевірка домашнього завдання
Чи виникли у вас труднощі при підготовці до домашнього завдання? На екрані подано розв’язання вашого домашнього завдання, зробіть самоперевірку та оцініть себе.
Молодці. З домашнім завданням впоралися.

3. Актуалізація опорних знань
Давайте пригадаємо що ми вчили на попередньому уроці.
•    Яка фігура називається прямокутним паралелепіпедом?
•    Як називаються і позначаються його сторони?
•    Які властивості має прямокутний паралелепіпед?
•    Які фігури є гранями прямокутного паралелепіпеда?
•    Які властивості має куб? Чи є він прямокутним паралелепіпедом?
•    Як обчислити об'єм прямокутного паралелепіпеда; куба?
Дуже добре. Теоритичний матеріал засвоїли гарно. Отже, пропоную вашій увазі завдання:

Усний рахунок
Знайдіть відповідність між значеннями сторін і об‘ємом прямокутного паралелепіпеда:
            V={60; 30; 64; 280; 27; 900}

а    3    10    7    3    5    2
b    5    2    8    3    20    8
c    2    3    5    3    9    4

Чи є серед запропонованих фігур куб?
Молодці! Правильно! Впоралися швидко! А найкращими були…..
Отже, давайте зробимо висновок, щоб знайти об’єм прямокутного паралелепіпеда, необхідно перемножити його виміри, тобто помножити довжину на ширину і на висоту. А щоб знайти об’єм куба можна також перемножити його виміри або одну з його величин помножити на три.

4. Формулювання мети і завдань уроку
Зробивши певні висновки, як ви вважаєте, яка тема сьогоднішнього уроку. Дійсно, сьогодні ми продовжимо тему попереднього уроку, тому розгорніть свої зошити та запишіть сьогоднішнє число, класну роботу і тему уроку: Прямокутний паралелепіпед і його об’єм.

5. Практична робота
•    Які з предметів, що існують довкола вас дають уявлення про геометричне тіло, яке називають прямокутним паралелепіпедом?
•    Як можна знайти об‘єми цих тіл? Які виміри необхідно для цього зробити?

Практичні завдання:
Об’єднайтеся, будь ласка в групи, зараз будемо виконувати практичну роботу.

Завдання № 1
Знайти об‘єм запропонованих вам фігур.

Завдання № 2
Побудуйте з блоків конструктора (кубиків) довільний прямокутний паралелепіпед та знайдіть його об‘єм?

Дякую! Молодці! Усі працювали дуже гарно! Отже, давайте зробимо підсумок, що ми з вами навчилися робити та які труднощі у нас виникли.

6. Фізкультхвилинка
Працювати перестали
І тепер всі дружно встали.
Будемо відпочивати,
Нумо, вправу починати!
Діти встали, руки вгору,
руки так, помахали як вітряк.
Потягнулись і прогнулись,
раз присіли, два стрибнули.

7. Розв‘язування задач
Перед розв‘язуванням задач давайте повторимо співвідношення між одиницями об‘єму:
1 м = 10 дм = 100 см = 1000 мм
1 дм = 10 см = 100 мм
1 см = 10 мм
1 л = 1 дм3
 

Задача № 1
Обчисліть об'єм прямокутного паралелепіпеда, виміри якого дорівнюють: 6 см, 10 см, 5 см.

Задача № 2
Акваріум має форму прямокутного паралелепіпеда, шириною 50 см і довжиною 40 см. Яким буде об‘єм акваріума, якщо його висота на 20 см менше ширини? Якої висоти необхідно вибрати акваріум, щоб він вміщував 80 л води?
Розв’язування:
1)Що необхідно знайти в задачі? (Об’єм). Добре, молодці! Чи є усі необхідні дані для знаходження об’єму? Немає, А чого у нас не вистачає (висоти)? Як знайти висоту? (Необхідно від ширини відняти 10). Молодці. Прошу запишіть дану дію у зошиті.
50-20=30 (см)
2) Що будемо шукати далі? Правильно, оскільки є усі величини, тому шукаємо об’єм. Як знайти об’єм?
50*40*30=60000 (см3)=60(дм3)
3) Чи повністю розв’язали ми задачу? Правильно, ні. А що необхідно ще знайти? Якої висоти необхідно вибрати акваріум, щоб він вміщував 80 л води? Що необхідно зробити спочатку? Взнати скільки становить 80л дм3? Що для цього необхідно зробити?
1 л = 1 дм3, то 80л=80дм3.
Правильно. Молодці. Що будемо робити далі? Для того, щоб взнати висоту, необхідно об’єм поділити на добуток ширини на довжину. А чи можемо ми це зробити, чи необхідно нам ще зробити якісь перетворення? Правильно, необхідно перетворити сантиметри в дециметри. Як це зробити?
1 дм = 10 см, тому 40 см=4 дм, 50 см=5 дм.
80:4:5=4 (дм)=40 (см).
Чи розв’язали ми повністю задачу. Що ми навчилися з вами робити? Чи отримали ми для себе якісь нові знання, чи поповнили свій багаж знань?

Задача № 3
Об'єм куба дорівнює об'єму прямокутного паралелепіпеда з вимірами 8м, 2 м, 4 м. Чому дорівнює ребро куба?

Задача № 4
Довжина прямокутного паралелепіпеда дорівнює 18 см, ширина на 2 см менша від довжини, а висота у 3 рази менша від довжини. Знайдіть об'єм цього паралелепіпеда.

Задача № 5
Об'єм прямокутного паралелепіпеда дорівнює 1440 см3, довжина дорівнює 15 см, ширина — 12 см. Знайдіть висоту цього паралелепіпеда.
Задача № 6
Басейн має форму прямокутного паралелепіпеда. Його довжина становить 25 м, а ширина — 16 м. Яка глибина басейну, якщо відомо, що він уміщує 1200 м3 води?

8. Підсумки уроку, домашнє завдання

Цеглина, сірникова коробка, пенал, ящик для посилок тощо, мають схожу форму. Вони дають уявлення про геометричне тіло, яке називають прямокутним паралелепіпедом. Чимало речей – стіл, крісло, шафа, книжки – займають у кімнаті якусь частину простору, кожна з них має певний об'єм. Коробка, що лежить у шафі, займає меншу частину простору, ніж шафа, тому об'єм коробки менший від об'єму шафи. Дві однакові коробки мають рівні об'єми. Об'єм шафи, що складається з двох секцій, дорівнює сумі об'ємів її секцій.
Вдома на основі ваших спостережень та вашої ігрової діяльності на уроці складіть і розв‘яжіть задачі прикладного характеру. Для достовірності числових даних зробіть необхідні виміри.
 

Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]

For-Webber.Ru - все для начинающего Веб Мастера

- все для начинающего Веб Мастера

все для начинающего Веб Мастера