For-Webber.Ru - все для начинающего Веб Мастера

Тема:Побудова діаграм і графіків на основі табличних даних. Визначення типу діаграми залежно від сформульованої задачі. Настроювання парамет - Інформатика - Каталог файлів - Лабораторія творчого вчителя

For-Webber.Ru - все для начинающего Веб Мастера

Меню сайту
Категорії розділу
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всего відповідей: 111
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Тема:Побудова діаграм і графіків на основі табличних даних. Визначення типу діаграми залежно від сформульованої задачі. Настроювання парамет
poster

План-конспект
уроку з інформатики в 10 класі
проведеного ______________
Кислюка Павла Васильовича

Тема:Побудова діаграм і графіків на основі табличних даних. Визначення типу діаграми залежно від сформульованої задачі. Настроювання параметрів діаграм.
Мета:
Навчальна: закріпити навички роботи з Excel; навчити учнів будувати різноманітні типи діаграм, графіків у електронній таблиці; сформувати вміння створювати різні діаграми; вдосконалювати навички роботи на ПК;
Розвиваюча: розвивати мислення, уміння формулювати та висловлювати власну думку, правильно вести конспекти, розвивати уміння працювати з табличним процесором та діаграмами і графіками табличного процесора.
Виховна: виховувати старанність, активність при вивченні нового матеріалу, уміння працювати в групі; сприяти самостійній роботі за комп’ютером.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Обладнання: комп’ютери.
Хід уроку:
I. Організаційний момент
II. Підготовка до основного етапу заняття
III. Актуалізація опорних знань
IV. Вивчення нового матеріалу
V. Закріплення вивченого матеріалу
VІ Підведення підсумків уроку
VІІ. Домашнє завдання

Пам’ятка для учня!
1.  Пригадайте правила техніки безпеки при роботі з ПК.
2.  Через кожні 15 хв. виконуйте вправи для очей та для зняття м’язової втоми.

Хід уроку:
I. Організаційна частина
(Сл. 1) Доброго дня! Сідайте, будь ласка. Я дуже радий бачити Вас сьогодні на уроці. Бажаю вам, щоб ви отримали багато нових та корисних для себе знань, а також хороших оцінок. Чергові прозвітуйте, будь ласка, про відсутніх на уроці.
II. Підготовка до основного етапу заняття
1. Перевірка домашнього завдання.
2. Розбір незрозумілих моментів під час виконання домашнього завдання.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
1.  Інструктаж з ТБ при роботі з ПК та в комп’ютерному класі.
(Сл. 2) Пригадали правила, молодці. А тепер давайте за допомогою методу «Незакінчене речення» пригадаємо попередній матеріал. (Сл. 3)
- Електронні таблиці зручні тим, що дані в них розміщуються у вигляді...?
- Кожна клітинка таблиці має своє …?
- Адреса клітинки складається із назви …?
- Кожна книга в Excel складається з …?
- Введення формули починається із знаку …?

IV. Вивчення нового матеріалу
Чи бачили ви, як підбиваються підсумки рейтингу класів в школі, чим зображуються дані рейтинги, і як ця ілюстрація називається?
Як Ви уже зрозуміли на уроці ми продовжимо з вами вивчення електронних таблиць. Сьогодні ми ознайомимося з побудовою діаграм, тому відкрийте свої зошити і запишіть сьогоднішнє число і тему уроку: «Побудова діаграм та графіків на основі табличних даних. Визначення типу діаграми залежно від поставленої задачі. Настроювання параметрів діаграм». (Сл. 4)
Як ви вважаєте, для чого ми вивчатимемо цю тему, де вона нам в житті знадобиться?
Учні: бухгалтер, розрахунки, статистичні показники, інженерні розрахунки ...
Учитель. Дійсно, області застосування електронних таблиць дуже різноманітні, без них не може обійтися практично жоден сучасний фахівець. А щоб цифри, які відображаються у таблицях стали більш наочними, ми будуємо діаграми. А дані для їх побудови вибираються за тими чи іншими  параметрами (наприклад, вік, кількість, дата і т.д.)
Як ви думаєте, які завдання ми повинні поставити перед собою сьогодні на уроці?
Учні: навчитися будувати діаграми
(Сл. 5) Крім того, на уроці ми повторимо і узагальнимо знання, закріпимо вміння створювати електронні таблиці, будувати діаграми і графіки, застосуємо вивчений матеріал для наочного відображення тієї інформації, яку отримаємо на цьому уроці.
Вивчення даної теми є надзвичайно важливим, адже використання діаграм та графіків табличного процесора є надзвичайно обширним. Наприклад: уже згадані вами економісти використовують їх для створення звітів, та під час їх представлення, статисти, маркетологи під час представлення нових проектів. Коли проводиться якесь анкетування, то діаграми використовують, щоб побачити результат та провести аналіз дослідження. Взагалі, діаграми та графіки використовуються всюди, в повсякденному житті, в рекламі та під час аналізу будь-якої роботи. (Сл. 6)
І нехай ось ці слова:
Я чув та забув,
Я бачив та запам’ятав
Я зробив та зрозумів
будуть дороговказом на нашому уроці.

І так, що ж таке діаграма?
Діаграма – це представлення даних таблиці в графічному вигляді, які використовуються для аналізу і порівняння даних.
Діаграми використовуються для виявлення тенденцій зміни якогось параметра, для порівняння між собою двох і більше величин, для відображення співвідношення компонентів у складі певного об’єкту тощо.
У табличному процесорі їх використовують для представлення в графічному вигляді даних робочих листів (таблиць). Дані робочого листа, які використовуються при створенні діаграми, зв'язуються з нею і при їх зміні діаграма поновлюється. Можна створити вбудовану діаграму, яка додається безпосередньо в робочий лист, або виконати її на окремому листі  діаграми в робочій книзі. Після створення можна доповнити діаграму назвами і лініями сітки. Для зміни формату діаграми можна використовувати автоформати.
Розглянемо типову структуру діаграм, на яких відображено різні фактори, які впливають на життя людини. (Сл. 7)
 
(Сл. 8) Діаграма містить такі елементи:
1.     Область діаграми.
2.     Назва діаграми.
3.     Осі діаграми.
4.     Лінії сітки.
5.     Легенда.
6.     Назви осей діаграми.
Для створення діаграм користуються майстром діаграм.
Для створення діаграми за допомогою майстра діаграми потрібно виконати такі дії:
1.   Виділіть дані, які вам потрібно використовувати в діаграмі.
2. Виконайте команду Вставка/Диаграмма або клацніть на кнопці Мастер диаграмм.
3. З'явиться діалогове вікно Мастер диаграмм.
Excel пропонує користувачу 9 типів плоских діаграм і 6 типів об'ємних.
Види діаграм. Серед стандартних діаграм і графіків є такі: гістограма, лінійчаста, графік, кругова, крапкова, з областями, кільцева, пелюсткова, поверхнева, бульбашкова, біржова, циліндрична, конічна, піраміда та більше 20 нестандартних діаграм і графіків.
Кругові діаграми більш наочно показують співвідношення частин у цілому. На кругову діаграму виводяться співвідношення показників, розміщених в одному рядку або стовпчику, співвідношення даних вказуються у відсотках від цілого. (Сл. 9)
 
Стовпчикові діаграми краще показують кількісні характеристики одночасно в кількох рядках і стовпчиках. (Сл. 10)
 
Лінійний графік краще використовувати для зображення змін показників протягом визначеного часу. (Сл. 11)
 
Отже, давайте підведемо підсумки: то що таке діаграма? (діаграма – це представлення даних таблиці в графічному вигляді, які використовуються для аналізу і порівняння даних). Для чого використовуються діаграми? (Вони використовуються для виявлення тенденцій зміни якогось параметра, для порівняння між собою двох і більше величин, для відображення співвідношення компонентів у складі певного об’єкту тощо). Молодці. Пропоную вам для закріплення попрацювати з підручником, а саме виписати в зошит елементи діаграм.
Ми познайомилися з вами з поняттям діаграми? Але виникає запитання:»Як же побудувати діаграму?». Відповідь на це питання ви вже можете дати, оскільки на попередньому уроці вам було запропоновано на високий рівень завданнях випереджуючого характеру. Прошу, хто підготував відповідь на нього?
(Виступ учениць)
Для побудови діаграм необхідно:
1. Виділити дані, які треба включити в діаграму. Ці дані не обов'язково повинні бути розташовані поряд. Утримуючи клавішу Ctrl, можна відмітити несуміжні інтервали.
 
2. Далі клацнути на інструменті « Майстер діаграм» на Стандартній панелі інструментів.
 
3. Далі, у відкритому «Майстері діаграм» вибрати Тип діаграми та один з елементів представлення діаграми. (Шаг 1)
 
4. На наступному кроці потрібно вибрати діапазон комірок, дані яких ми хочемо представити у вигляді діаграми. Якщо вони вже були вибрані раніше, просто натиснути Далі. (Шаг 2)
 
5. На третьому кроці вам запропонують вибрати вигляд елементів діаграми та включення Легенди. Після вибору натисніть Далі. (Шаг 3)
 
Кнопка Назад дозволяє повернутися на крок назад і змінити діапазон вибраних даних.
6. На наступному кроці вас запитають, де ви хочете відобразити вашу діаграму – на цьому ж аркуші чи на новому. Після вибору натисніть Готово. (Шаг 4)
 
Створена діаграма з'явиться на місці робочої таблиці в тій області, яка була відмічена на кроці 4.
 
При створені діаграми ми використовуємо таке поняття, як легенда. А як ви думаєте, що це таке?
Легенда – прямокутна область, в якій указується, яким кольором або типом ліній відображаються на графіку або діаграмі дані з тієї або іншої серії даних
Таблиця даних – таблиця що додається до діаграми і містить вхідні дані на основі яких побудована діаграма, замінює собою категорії даних.
Можливості вдосконалення діаграм
Щоб змінити розмір діаграми її виділяють. По периметру з'являться маркери зміни розмірів. Потягнувши за кутовий маркер можна змінити висоту і ширину діаграми. Для перенесення діаграми в інше місце чиста використовують способи:
1. Щоб перемістити діаграму по тому ж листі, на якому є вихідні дані, її виділяють і переносять в потрібне місце.
2. Перемістити діаграму з одного листа на інший можна так:
- вирізати діаграму в буфер – обміну;
- перемістити на потрібний лист;
- вставити діаграму.
Зміна типу діаграми
В будь-який момент можна змінити тип або формат діаграми. При цьому програма перетворить діаграму відповідно зі зміненим для цього можна скористатися контекстним меню:
 
Зробити діаграму неактивною – клацнути на будь-якій клітці поза діаграмою.
Щоб вибрати діаграму знову (для редагування, масштабування або переміщення), необхідно клацнути на цій діаграмі.
Молодці, дівчата, дуже гарна та ґрунтовна відповідь на поставлене питання. Ви отримуєте сьогодні по 12 балів.
Отже, ми з вами познайомилися з покроковою інструкцією створення діаграм. Як ви уже помітили, використовуючи діаграми, ми можемо дати наглядний приклад певної інформації, з якою, звичайно, в такому вигляді краще працювати. Тому давайте перейдемо до закріплення вивченого матеріалу.

V. Закріплення вивченого матеріалу
(Сл. 12) Частина ваших учнів об’єднана в пари біля комп’ютерів, а інша частина знаходиться за круглим столом. Завдання для учнів, що працюють в парах, висвітлені на екрані, а для учнів, що знаходяться за круглим столом, пропоную завдання на карточках.. Ознайомтеся, будь ласка, з ними. Чи виникли у вас запитання до поставленого перед вами завдання. На дане завдання вам відводиться 15 хвилин. Бажаю удачі!
Вправа 1: (Сл. 13)
1.    Завантажити Книгу Excel "Урок №47”.
2.    Відкрити Лист 2, таблицю "Продаж єгипетських сувенірів”:
Найменування товару    Кількість    Відсоток
Піраміда Хеопса    58    
Сфінкс    106    
Верблюд    67    
Намисто    49    
Кольорові листівки    171    
Всього продано:         
3.          Знайди кількість проданих всього товарів.
4.          Обчисли відсоток за формулою: =Кількість/Всього продано*100%.
5.          Побудуй кругову діаграму відображення даних таблиці.
Вправа 2: (Сл. 14)
1. На Листі 3 створи таблицю СКАРБИ.
Скарби    Україна    Мексика    Росія    Єгипет    Франція
Золото    19002    11000    98005    109670    10000
Срібло    9300    700    6002    78906    91100
Коштовне каміння    39004    43002    51897    72789    6356
2. Побудуй стовпчикову діаграму відображення даних таблиці.
Вправа 3 (для круглого столу):
 Картки із завданнями, лежать на ваших столах. Якщо ви готові, то можете приступити до роботи.
Завдання 1. «Підбери вірне» - підібрати даним об'єктів-понять правильні об'єкти-визначення. (Учні працюють з набором карток.)

1.    Електронні таблиці -     a)    Додаток, що працює в діалоговому режимі, що зберігає і обробляє дані в прямокутних таблицях.
2.    Основні типи даних, що обробляються в електронних таблицях:     b)    - число, текст і формула
3.    Формула - це скопійована формула.    c)    це вираз, що починається зі знака «=», що включає в себе числа, імена осередків, функції, знаки математичних операцій.
4.    Абсолютні посилання     d)    використовуються в формулах для вказівки фіксованої адреси осередку. При переміщенні або копіюванні не змінюються.
5.    Відносні посилання -     e)    при переміщенні або копіюванні автоматично змінюються в залежності від положення комірки, в яку скопійована формула

Завдання 2. «Поверни порядок». (Тест логічного ранжирування).
Картки з текстом лежать в довільному порядку:
А) Назвіть і покажіть основні етапи створення діаграм  
Вибір типу діаграми
1)    Створення таблиці з числовими даними
2)     Запуск Майстра діаграм
3)     Виділення необхідного діапазону даних
4)     Форматування та редагування областей діаграми

Б)Для зміни типу діаграми потрібно:
a)    вибрати команду Тип диаграммы;
b)    клацнути по кнопці ОК;
c)    у діалоговому вікні Тип диаграммы виб¬рати потрібний тип;
d)    виділити діаграму, тип якої потрібно змінити;
e)    викликати контекстне меню діаграми.

Завдання 3. «Знайди пару» - У клітинці C1 записана формула = $ A1 * В1. Який вид набуде формула, після того як її скопіюють з комірки C1 в комірку D5?

Завершуємо роботу в групах. Прошу групи представити результати своєї роботи. Зробіть самоперевірку.  (Сл. 15)
Для першого завдання необхідно було підібрати відповідні поняття і визначення.
(1д, 2е, 3а, 4с, 5б).
За другим завданням необхідно було встановити порядок:
а) для створення діаграм :
2. Створення таблиці з числовими даними
4. Виділення необхідного діапазону даних
3.Запуск Майстра діаграм
1.Вибор типу діаграми
 5.Форматування і редагування областей діаграми
б)     Для зміни типу діаграми потрібно:
d) виділити діаграму, тип якої потрібно змінити;
e) викликати контекстне меню діаграми;
a) вибрати команду Тип диаграммы.
c) у діалоговому вікні Тип диаграммы виб¬рати потрібний тип;
 b) клацнути по кнопці ОК;
Для третього завдання потрібно було знайти  формулу. г)
А тепер результати виконання роботи в парах. (Сл.16)
Чи є якісь запитання? Хто отримав інший результат? А хто такий, як у мене? Молодці. Я радий, що ви впоралися з поставленим завданням.
Давайте перевіримо ваші результати роботи в парах. На екран висвітлено правильний результат вашої роботи. Прошу зробити самоперевірку. Чи є якісь запитання? Хто отримав інший результат? А хто такий, як у мене? Молодці.

Отже, ми з вами сьогодні познайомилися із побудовою діаграм, а також змогли побачити їхнє практичне застосування та важливість у нашому житті. На уроці ми виконали усі поставлені перед собою завдання, досягли мети уроку. А зараз давайте підведемо підсумки.

VІ. Підведення підсумків уроку
Отже, що ми сьогодні вивчили на уроці?
1. То яке призначення діаграм?
2. Які є типи діаграм?
3. З яких елементів складається діаграма?
4. Як вилучити діаграму зі сторінки?

VІІ. Домашнє завдання
1. Вивчити § .
2. Дати відповіді на контрольні запитання.

Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]

For-Webber.Ru - все для начинающего Веб Мастера

- все для начинающего Веб Мастера

все для начинающего Веб Мастера